Life is a song - sing it. Life is a game - play it. Life is a challenge - meet it. Life is a dream - realize it. Life is a sacrifice - offer it. Life is love - enjoy it.

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

Saturday 5 January 2013

K-POP MANIAC!!!


Assalamualaikum…See the title?? So you know what I’m going to story right?? Hehe…Demam K-Pop terus menular di Malaysia…Industri K-Pop dah meneggelamkan industry muzik Malaysia…But that’s not a big deal since industry muzik Malaysia memang sangat perlahan…Nak pulak diorang ni jenis kepale besar, bile popular sikit lupa diri, bergaduh sanasini, cari publisiti murahan…Pleaselah jangan nak rase diri tu bagus sangat…Disebabkan nilah industry muzik Malaysia susah nak maju…Teringat event Shout Awards, artis Korea datang tapi artis Malaysia banned diorang together with the anti-K-Poppers…Dah kenape nak marah diorang padahal kesalahan tu berpunca dari diorang sendiri kan…Enough of that…Kang tak pasal2 aku pulak yang kene banned (mintak maap ye)…This is my blog, so sukeati aku lah nak cakap ape, rite,,

Cane aku bole minat K-Pop?? Ape yang best pasal diorang?? Actually aku dah minat K-Pop sejak skola rendah lagi…Tapi time tu Malaysia hanya tayang cerita drama die je…Ingat lagi Winter Sonata??…Sangat popular, around 2002 (rasanye)…Time tu kumpulan K-Pop tak wujud lagi… Aku tak sure bile fenomena K-Pop ni mule menerjah Malaysia, tapi waktu aku Form4 (2009), adela kawan aku sorang ni minat sangat kat Super Junior…So secare tak langsung, aku pon dok terjebak same minat kat diorang…Hari2 dok mengecam sambil hafal name2 diorang (susah ingat sbb ramai+name pelik+muke cam same)…Sejak hari tulah aku mule goole pasal K-Pop ni…

Pade aku, kalau ade lelaki, mesti ade perempuannye…So untuk girl’s group pulak aku minat SNSD…Kakak aku lah yang mule kenalkan aku dengan diorang nih…Since waktu aku mule2 kenal diorang still masih mude, so aku suke la lagu2 diorang yang macam ala2 childish+funky tu macam ‘Gee’ dengan ‘OH!’…Tapi sekarang, diorang dah matured, lagu pun dah macam chic2 gitu…So, dah tak sesuai dengan aku (tah ape2 tah)…

As you see, my background shows BEAST’s newest album cover page…And also my mp3 blog jugak lagu BEAST…So I’m a Beauty…That ‘Beauty’ thing bukan refer pade cantik okey (aku bukanlah perasan sangat), tapi BEAST punye official gelaran untuk fan diorang…Camane pulak aku bole minat BEAST ni?? Mane Super Junior?? Sebenarnye aku minat semua lagu diorang since diorang debut lagi (2009)…Tapi aku tak pernah interested nak kenal diorang pon, cume minat lagu diorang je (sbb waktu ni still minat SuJu)…Tapi lame2 rase macam SuJu dah tue+lagu pun cam dah tak best (sorry ELF…), then BEAST become my officially favourite boy group…Start dari sini, every MV, LIVE show, variety show and info diorang akan didownload (tahap kegilaan mencanak 99/100)…Xkisah pon broadband exceed limit sebab nak download (tahap kegilaan 100/100)…Siap dengan twitter2 diorang aku follow (except YoSeob + HyunSeung sbb diorang takde twitter)…

Untuk yang girl group pulak, it’s T-ARA…So I am Queen!! The first song diorang yang aku dengar is Bo Peep Bo Peep…Lagu ala2 cute gituh…Sekarang aku mmg dah minat giler la kat diorang nih…Tapi waktu timbul kontroversi pasal HwaYoung kene buli oleh member diorang dulu, aku stop suka diorang kejap…Pastu bile dah tahu kebenarannye, aku minat diorang balik (hipokrit kan)…Tapi tu sebab aku suke kat HwaYoung..Her rap is super awesome…But now, die dah keluar T-ARA…Kononnye pasal masalah tamat kontrak…Lagu terakhir yang die perform is Day by Day…Sekarang T-ARA dah tambah 2 member baru, Ahreum & Dani…Kalau tengok Ahreum ni muke dia ala2 Kang Sora (virtual wife SuJu’s Leeteuk on WGM)…Cute…Sekarang die pulak ganti HwaYoung rap…



Hokeyy, entri ni dah melalut lebih...So sebelum aku melalut lebih lagi better aku stop...

Wasalam...



No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi sudi baca entri ini. Weu Weu.