Life is a song - sing it. Life is a game - play it. Life is a challenge - meet it. Life is a dream - realize it. Life is a sacrifice - offer it. Life is love - enjoy it.

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

Sunday 11 August 2013

CUTI RAYA!!!

Assalamualaikum

Harini dah hari raya ke-4 dan kalau ikut perancangan, harini aku patut balik ke Jengka. Tapi aku tundakan cuti tu sendiri sampai hari selasa *gelak jahat sambil tutup mulut*. Nak buat macam mane, sape suruh bagi cuti sikit. Kan aku dah jadi jahat main ponteng ponteng kelas ni. Kema kate, bukan selalu pun ponteng kelas. Memang pun. Aku budak baik *jerit histeria*. Kelas pukul 10, bangun 9.30, tetap jugak gigih pegi kelas. Dengan mandi gaya ekspres rakyat, baju ala kadar, terus berlari pegi kelas. Tak senonoh perangai aku ni.
Abah memanglah marah sebab aku cakap last minute. Tapi nak buat acano, lecturer pon pegi kensel kelas last minute. Patutnye ade tiga kelas sejam pagi esok. Kelas Kimia pukul 8 sir Zahari dah cakap awal awal sebelum cuti raya nak kensel kan. Malam tadi madam Milia nak kensel kelas, ganti dengan test nanti. Kelas sir Muzamil je taknak kensel. Kate die nak ajar mane yang ade je. Tapi kalau dah semua pun berpikiran macam aku, ade ke yang nak pegi. Setakat ni ade dalam 4-5 orang yang dah kompem xnak pegi. Aku pun nak join the group lah.

Memang rase bersalah gak sebenarnye ponteng ponteng ni. Maklumlah budak baik nak buat jahat, die akan rase berbelah bahagi sikit *mata ke atas, tangan ke dada*. Tapi buatnye semua taknak balik kang, gayenye aku jela pegi kelas sorang. So dah kalau jadi macam tu memang rase nak lempang diri berkali kali la kan sebab konon konon nak jadi baik, dah kene setepek kat muka sendiri. Takpe, memang betul pon kot. Tak salah sekali sekala buat jahat sikit untuk kepentingan dan kebahagiaan diri *gelak tak henti*.

P/S: Anyone, don't do this at home. Hahaha

Wasalam

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi sudi baca entri ini. Weu Weu.