Life is a song - sing it. Life is a game - play it. Life is a challenge - meet it. Life is a dream - realize it. Life is a sacrifice - offer it. Life is love - enjoy it.

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

Tuesday 18 December 2012

OFFICIAL SIC...:)

Assalamualaikum...Malam tadi meeting dgn JPK pasal SIC pukul 10 mlm dkt blk gerakan Blok A...Agenda pertama yg kitorang buat kenal dgn JPK...Lepas tu kenalkn diri sendiri...Siap ade interview mcm nk cari kerja...Cuak gilerr...But most of us adelah student Sains...#Bangge dgn junior...keke~~#

Mule2 tnye sorang2, tp sbb ramai + makan masa, so lepas to group by group...Macam2 soalan...Kenape nk jd JPK, ape tanggungjawab JPK, kalau something happen ape akn buat...Soalan bnyk nk uji critical thinking kitorang...It's common by the way...

Sampai time aku, group last sekali...Lega gaklah...Tapi dah sampai depan, TAKOOT!!! #Shaking+Sweating...#...Satu kelemahan akulah, kalu ade org ramai depan aku, aku xbole nk concentrate...Lepas tu xbole nk pndg mate+muke audiens padahal tu salah satu care berkomunikasi...#I FAIL!!#Sblm keluar punyala ayat susun habes baek,,lps ke depan, hancossss....Tapi nasib baiklah, aku dah official jadi SIC...

Soalan aku pasal kalau wat event, tibe2 xckp mknn, xckp alatan, xckp JPK, ape aku akn buat...Sebenarnye situasi ni jadik time gotongroyong sabtu lepas...Akulah jd salah satu mangse xdpt mknn tu, tp aku xkisahla...Tapi jujurla, kalau aku ad kt tmpt JPK mase tu pon aku xtahu nk wat ape...Sangat huruhara...Semua student taknak kerjasame...

Dah habes sesi tu, Kak Zati cerita baik buruk jd JPK ni...Antare kebaikannye, kompem kolej dlm jangkemase stahun, xyah kutip kupon, xyah byar letrik, dpt pengalaman, dpt sijil...Keburukan pulak pointer mgkin jatuh, kene berjage smpai 2 ke 3 pagi #kdg2 tido dlm blk gerakan tu je#, kene marah+dibenci student, ssh nk blk rumah, bole timbul pergaduhan even antare JPK tu sendiri...

Bile dgr kebaikan tu mmg teruje, tp bile dgr bab buruk tu rase goyah skt...Tapi kalau tak mase ni aku nk cabar diri bile lagi...Jujur ni first time aku join satu organisasi yg agk tinggi la melibatkan student yg ramai....Tambah pulak JPK ni salah satu organisasi penting sbb libatkan kebajikan student...Sblm ni kt skola jwtan tertinggi aku naib setiausaha persatuan sains+matematik, tp serupa xwt kerja sbb persatuan ni xaktif pon...Jadi ketua kelas, penolong pon tak, pengawas sekola jauh sekali...Jadi pengalaman tu takde...

Jadi aku rasa ni satu peluang aku nk tahu setakat mana kemampuan aku, kelemahan aku sbb kalau aku xcabar diri sekarang, aku akan rasa susah kemudian hari...Walaupon kene ambik risiko, positifkan minda...Setiap keputusan kita, ade baik buruknye...Kalau asyik dok tgk hak buruk cane nk maju...SO BE POSITIVE!!!

Dengan join organisasi ni pon aku rase aku bole bina keyakinan aku utk deal dgn org laen...Yela, sekarang aku dah part4 #Dah tue da...#...Tak lame lagi aku nk wat MUET...Perlu keyakinan time tu...Then setahun lepas tu grad...Mmg aku ingt kalu ad rezeki nk sambung degree...So waktu degree aku ingt nk struggle la utk ANC je...Fokus pade akademik...#Sbb time diploma dah gagal maintain DL...HUKHUK~~#...Jadi aku nk sibukkan diri time sekarang...Sementare masih ad waktu+peluang...

We've been given a mission...15 org je...#Aku xjoin#...Sesape yg berani ambik risiko, handle event yg akn tarik student tanpe ade istilah "WAJIB"...#Sebijik copy paste ayat Kak Zati#...My roomie, KemaKemoot is one of them...Diorang ade cadang wat event Ratu Cantik...Jujur aku rase ni event yg xsesuai...#Tapi xtahula, rezeki Allah...#...Tapi aku harap, event ni bolela diterima semua sbb kalau event ni xjalan, jawatan SIC diorang akan digugurkan...#Reason kenape aku xberani...#...

Okei...Sampe sini je hikayat ceghite aku kali ni...

Wasalam...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi sudi baca entri ini. Weu Weu.