Life is a song - sing it. Life is a game - play it. Life is a challenge - meet it. Life is a dream - realize it. Life is a sacrifice - offer it. Life is love - enjoy it.

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

Thursday 26 December 2013

DON'T KNOW WHAT TO DO

Assalamualaikum

Okay. I'm so bored. That's why aku cam selalu muncul kat sini. Nak luahkan segala gala perasaan aku kat sini. Waaaa, bile cuti nak habis. Aku rasa macam dah bertahun cuti. Seriously, inilah pertama kali aku rasa cuti macam tak best. Macam ada something tak kena. Maybe sebab aku risaukan pasal projek aku yang tak start lagi tu. Maybe. Hughhh. Rasa macam nak blah dari rumah pun ade. Balik Jengka maybe.

One another thing sebab bile aku bukak twitter, insta dan yang seangkatan dengannya, adelah kawan kawan aku ni duk pos diorang pegi holiday sana sini serata Malaysia. Honestly, this is making me feel really really jelly 1000x. Geramnye. Aku pulak buat apa? Macam biasa, cuti dok rumah jadi anak dara pingitan yang tak gaye anak dara pun. Makan, tido, movie. That's it. Bukan aku tak suka berjalan. Aku suka sangat. But the problem is takde sapa nak bawak aku. Mak abah aku ni memang jenis tak suke pegi berjalan ke apa, aku pun tak tahu. Kecik kecik dulu je la. Sekarang diorang dah tua, so diorang malas. Maybe. Aku ni dah berabad lama tak tengok negeri orang. Rase macam katak bawah tempurung, tak tahu apa apa. Bila kawan kawan aku dok bercerita, aku mulala tak paham. Sometimes I do ask. Tapi bila diorang soal aku balik 'kau tak tahu', ha time tu memang rasa kerdil. Rasa nak lempang diri pun ada.

Maybe that's why bila aku keluar, gaya dia macam orang jakun sikit. Benda dah wujud lama, tapi aku baru tahu. Kesian aku ni. Then aku pun ends up dalam bilik kesayangan aku ni. Mak abah akak aku memang sokmo la marah aku asyik berkurung dalam bilik. Dah tu, aku nak buat apa kalau duduk luar bilik pun. Paling paling pun dok tercanguk depan tv tengok cerita yang entah dah berapa ribu kali tayang. Nak keluar rumah? Apa yang ada kat luar rumah aku? Pokok, batu, kayu, kucing. That's all. And I just don't know what my parents want from me when I'm home. Everything I do seems not right. Tak tahula diorang risau ke apa, tapi ada rasa kurang senang di situ.

Nampak tak. Waaaa. Aku bosan hidup macam ni. Sangat lifeless. Nak keluar jumpa kawan, diorang pun aku tak tahu cuti ke tak. Kalau aku nak pergi jalan ke bandar Raub tu sorang sorang pun no hal. Tapi masalah transport dan duit. Nak naik bas? Aku pun tak tahu wujud lagi ke tak bas masuk ke kampung aku ni. Nak drive? Memang haram abah nak bagi pinjam keta beliau. Duit pulak macam nak tak nak je ade die.

Sekarang ni aku rasa lagi best dok Jengka dari rumah sendiri. Motif? Sebab at least kat Jengka tu hari hari aku jumpa muka baru. Walaupun hanya ulang alik dari rumah ke universiti je. Dan walaupun bandar Jengka tu tak ada ape ape, at least aku boleh keluar. Jadi tak payahla aku duduk rumah terperuk macam ni.

Wahaha. So I hope I can find a husband who loves to travel someday. Wuhehu

Wasalam.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi sudi baca entri ini. Weu Weu.