Life is a song - sing it. Life is a game - play it. Life is a challenge - meet it. Life is a dream - realize it. Life is a sacrifice - offer it. Life is love - enjoy it.

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

Sunday 22 December 2013

STRESSSSS!!!

Assalamualaikum

It's been two days since mid semester break starting. Aku kat rumah ni memang takde kerja lain dah la nak buat selain tengok tv, makan dan tido. Proses kehidupan aku ni dijangka akan diulang ulang sampai habis cuti. Wahahaha. Tapi cuti ni ade kelainan sikit. Aku memang banyak kerja. Cuti pun tak rase macam cuti dah. Ni semua pasal projek fizik tu lah.

Hari jumaat hari tu sebelum balik, aku and the gang pegi bentang proposal depan panel. Memang kene habis habisan sebab aku tak reti nak yakinkan diorang. Last last kitorang beritahu yang kitorang nak tukar projek. Kene perli setepek dengan sir sebab tak beritahu dia awal awal nak tukar projek. It's not the entire project. Hanye objektif, procedure semua tu je. Idea masih sama. Bukannye ape, haritu die kate kalau nak tukar, tukar lepas bentang. Haiiila. Sir tu memang unexpected. Hari ni cakap lain, esok cakap lain pulak. Tak paham aku.

Ni pun aku tengah sibuk nak memikir buat proposal baru. Masalah die sir nak suruh anta dalam masa cuti ni jugak. Dahle aku ni gaye die duduk kat pedalaman kampung orang asli. Line internet die tuh, memang aku benci nak mention. Sangat macam gila. Lappy aku pulak mereng die tu tah bile nak setel aku pun tak tahu. Time aku tengah nak gune duit ke lain die pulak yang buat hal. Kang aku cakap ke abah kang memang mampus kene marah. Ni segale galenye aku buat urusan internet gune phone. Memang juling mate aku dok tengok skrin kecik ni. Sekarang ni aku rase macam nak pegi ikut akak balik SA waktu die balik sane nanti hah. Senang sikit aku nak buat kerja. Ni ade lagi 4 lab repot aku bawak balik ke rumah ni, tak berusik lagi. Entah bile nak buat tak tahula. Ade ni kang aku bawak balik Jengka semula tak berusik. Waaaa stresssssnye aku.

Nak buat urusan projek ni dengan jarak jauh aku jadi pana. Tak tahu nak proceed cemane, nak buat ape dulu. Due minggu pulak tu. Wasap je jadi penghubung. Tu pun aku dah macam pening nak memahamkan ayat die tuh. Haaa stress kali ni memang lain dari yang lain. Aku ni sampai bulan ni period pun datang lambat. Nampak tak kat situ. Memang seriously sem ni aku memang banyak stress. Dengan masalah study lagi, masalah manusia, masalah dunia, masalah duit. Pendek kata memang semua nak buat masalah. Aku ni hanya redha jelah mintak Allah mudahkan semua.

Wasalam

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi sudi baca entri ini. Weu Weu.