Life is a song - sing it. Life is a game - play it. Life is a challenge - meet it. Life is a dream - realize it. Life is a sacrifice - offer it. Life is love - enjoy it.

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

Sunday 15 December 2013

I'M SO DOOMED!!!

Assalamualaikum

Sekarang aku dah mule start rase depress because of the final project. Sem ni pasal Fizik pulak. Stress die berganda ganda daripada projek Biology dulu. And I think this project is too rushing. Bayangkan minggu ketiga dah kena hantar proposal and this week (selasa 17/12) dah kene present the proposal depan panel. OMG!!! Aku sekarang ni macam masih duduk kat awang awangan. Dahlah rasa macam nak give up bile asyik kene tanye soalan bertalu talu dari supervisor.

Projek ni aku buat pasal maglev train a.k.a keretapi terapung macam bullet train kat jepun tu. And I become the leader. Ini semua si Kema Kemim tu punye pasal. Saje nak pedajal aku. One another thing is aku rase macam projek ni dah nak jahanam pon ade. Macam tak nampak ade kejayaan je.

Sebab ape aku pilih projek ni? Sebab the previous idea kitorang semuanya dah kene tolak mentah mentah. Ade la dalam 11 idea gitu. Aku tak tahula ape yang sir aku ni nak kitorang buat sebenarnye. Idea ni pun dapat beberapa hari sebelum hantar proposal. Aku tido pukul 4 sebab nak buat research pasal natang alah ni. Idea ni kire macam bidan terjun gitu sampai aku tak sempat nak pikir panjang ape kerasionalan projek ni sebenarnye. Bile dah approve, kenelah pikir panjang panjang pulak sampai aku sakit kepala bile tahu ade some thing yang agak susah nak buat. Actually waktu kitorang propose idea ni pun sir macam tak yakin je kitorang mampu buat. But since due date for proposal dah dekat so die terima jugaklah kot. Dengan soalan soalan maut die tu lagi, dan asyik aku je kene tanye. Budak budak ni pun semuanye suruh aku jawab sebab idea tu idea aku. Time aku tak dapat jawab barula diorang jawabkan. Stresss mak noksss.

Ni memang aku dah macam debar debar nak present depan panel nanti. Ntah ntah soalan die lagi maut dari soalan sir tu. Takut wehhh. Dahlah haritu proposal die punye procedure die aku tertinggal. Memang akula yang kene jawab nanti. Yes... And one more thing I did feel guilty for making my team members stress sekali same dengan aku. Nak memikir projek ni lagi teruk stresss die dari time ambik final exam. Berganda ganda. Botingkek tingkek bak kate Joe Flizzow tu.

Aku tak tahulah cane dah ni. Sekarang tengah nak siapkan slide untuk bentang nanti and the rest aku cuma boleh mintak tolong pada Allah je supaya mudahkan kerja aku nanti. BismillahitawakaltuAllalah.

Wasalam

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi sudi baca entri ini. Weu Weu.