Life is a song - sing it. Life is a game - play it. Life is a challenge - meet it. Life is a dream - realize it. Life is a sacrifice - offer it. Life is love - enjoy it.

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

Sunday 1 December 2013

OUTING

Assalamualaikum

Hari ni hari minggu. Bangun bangun tido seisi rumah merungut lapar. Ape taknye, bangun nak dekat tengah hari. Wuwewu. Jadi dengan kata sepakatnya semua housemate bersiap siap ke bandar Jengkios. Hari ni tak merempit. Laju laju kol van uitm. Amal je yang tinggal kat rumah. Memey dengan Ain pegi uitm. So ade kitorang bertujuh termasuk Lin.

Sampai sampai bandar ingat nak makan kat foodcourt tapi abg sham dah tersalah faham, so die pegi hantar kitorang kat Jengka Sentral suruh kitorang pegi makan dekat area Warung Mak *abg sham mmg suke menyusahkan org sbb tu aku pantang nak naik van die wuwewu*. Last last pegila makan ke mane aje kedai yang kosong *aku tak tau ape nama kedai tu*. Aku makan nasik berlauk ajo. Save bajet mak kau.

Destinasi lepas tu haruslah pergi keluar duit *duit dalam tangan tinggal rm10. Sobs sobs*. Aku pantang betul dgn bank Islam jengka ni. Minggu lepas kate rosak. Minggu ni offline pulak. Terpaksela menapak pegi BSN. Fah keluar duit barulah rase seronok nak belanja kan. Haha. So lepas tu kitorang pegi kedai kasut. Nampak pulak kasut cantik. Sudah kemestian haruslah dirembat bile nampak murah kan. Hajatnye aku nk beli selipar jepun je sbb selipar aku dah putus *pakai dari semester 1*. Aku beli selipar jepun dengan kasut sekali *tak sedar diri ade 3 stok kasut zalora nak sampai nanti*.

Weuweu. Sekali pandang terus fall in love. Rembat dengan harga RM20.
Ni tujuan utama singgah kedai kasut sebenanye. RM10
Aku mmg pantang bab bab kasut ngan beg ni. Berkenan je, ade duit dlm tangan, cantik dan murah pulak tu terus rembat. Lepas tu aku beli pulak beg. Beg biase biase je. Bawak pegi kelas. Lagipun aku dah lame tak shopping beg. Nak cari kat jengka ni tak banyak sangat pilihan. Dah tu mahal pulak tu mak oi. Tak berbaloi rasenye. Nanti nak tunggu bulan 1 pegi shopping beg kat PAS pulak *wuwewu tak sabau*.

RM10. Sangat simple but santekkk
Lepas tu pegi pulak watsons. Rasenye sejak jengka bukak watsons setiap kali keluar, kedai ni mmg wajib pegi. Walaupun tak beli ape ape, aku puas sekadar tengok je *what a weirdos i am*. Then pegi pulak Verns. Awal awal sem ni, masing masing duit tengah banyak kasut memang item wajib beli. Heol. Then pegi Angel of Love *lagi satu kedai wajib pegi*. Kedai ni pum aku suke gak. Kalau kat Raub die macam ala ala pasaraya Yong. Hari ni aku tangkap 3 pasang stokin *pakai kasut baru tanpa stokin melecet die sakit mak kau*.

Then last destination pegi kedai Dhiya. Kedai ni macam kedai jual jual jamu gitu. Kedai ni pun aku salu gak pegi sebab ikut kawan kawan aku. Biaselah kan sekarang ni aku tak tahulah kenapa kawan kawan aku ni semua pakat nak kulit putih. Maybe sebab memasing dah umur 20an kot. So rase nak cantik tu membuak buak. Hot item yang diorang nak try sekarang is aura white. Yang macam artis artis pakai tu. Harga dia mak ai, mahal mak kau. Rm150. Haha. Tapi takpelah. Duit diorang kan. Wuwewu. Okok. Aku pun tak tahu dah ape yang aku mengarut ni. Wahaha.

Nota kaki : Jengka asyik hujan due tiga hari ni *tetibe*.

Wasalam

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi sudi baca entri ini. Weu Weu.