Life is a song - sing it. Life is a game - play it. Life is a challenge - meet it. Life is a dream - realize it. Life is a sacrifice - offer it. Life is love - enjoy it.

Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

Friday 6 December 2013

OFFICIALLY 20

Assalamualaikum

Referring to the title, yes I'm now 20. Kesian kan. Orang lain dah lama sambut birthday. Aku ni je yang tertinggal keretapi *muehehe*. Tapi semalam aku rasa aku touching sangat. Tapi bila fikir balik feeling touching aku tu semuanya disebabkan paranoid aku je.

Sebabnye semalam waktu kelas aku tengok kawan kawan aku dok bisik bisik tak cakap ape ape pun kat aku. Sape tak sedih kan. Dah la buat depan aku. Menangis jugak aku semalam sekejap waktu kelas Prof Supi *touching overload*. Anis pon tegur aku. Pastu lepas kelas diorang keluar bandar ramai ramai tak ajak aku sebab malam tu nak buat makan makan kat rumah. Ajak member member satu course yang duduk kat rumah lain. Rupe rupenye sebab diorang rancang nak sambut birthday aku. Kalau aku tibe tibe cakap nak ikut diorang tadi aku tak tahulah diorang punye reaksi macam mane.*memanglah diorang tak ajak aku kan sebab nanti macam spoillah tak jadi surprise*.

Aku memang tak expect langsung diorang rancang buat semua ni. Patutlah Kema ajak Lin ngan Mimi sekali. Memey, Anis, Nana, Ain ngan Kak Ika pon datang. Malam tadi kitorang masak mi sup, Memey buat bergedel. Aku masak telur dadar lebihan buat bergedel tu tapi hangus *sebab api besar dan aku tak perasan. Muehehe*. Lepas dah siap siap makan tu *ade tinggal seketul ayam dalam pinggan sup aku* tibe tibe Ain bukak pintu luas luas *die kata angin luar lagi sejuk*. Pastu tiba tiba diorang tutup lampu. Aku buat bodoh jelah sampai diorang nyanyi lagu birthday sambil pegang kek *I don't remember who's holding it*. Aku pun tak tahu dari mana datangnya kek tu and bila masa diorang bawak masuk dalam rumah sebab waktu dua dua kereta sampai aku yang pegi bukak gate. Tapi aku rase waktu aku tengah sibuk sibuk kat dapur agaknya *and the cake goes melt sbb tak simpan dalam peti but anyway it's still good*.

Aku pun macam tak tahu nak buat apa, sebab aku tak ingat pon pasal birthday aku *sebab time tu aku tengah blank*. Lepas tiup lilin aku pun terus nangis *sangat touching gilos gilos time tu sampai rasa tak boleh berhenti nangis*. Aku kan memang jenis tak boleh benda benda macam ni. Cepat sangat aku jadi touching. Terharu sangat sangat. Lame jugaklah aku nangis *muehehe*. Lagipun ni first time kot orang sambut birthday aku ramai ramai macam ni. Mane ade kawan kawan aku yang sambut sebelum ni. Tahun lepas pun aku kongsi dengan Mimi sebab birthday kitorang dekat dekat. Aku taklah nangis sangat sebab Mimi ade, tapi yang ni diorang sambut untuk aku sorang so aku macam segan siketlah. Pastu macam biasalah kan main calit calit krim kat muka *esok kompem timbul jerawat*.

But aku sangat sangat appreciatelah semua yang diorang buat tu. Hahaha. Sayang semua orang. Last memory sambut birthday dengan diorang sebelum grad ni. Habis makan semua, diorang pon bukak karaoke pulak. Nyanyi ramai ramai. Aku tengok aje, tak join pon *Jengka baru nak bersinar kembali dengan sinar matahari, kang aku nyanyi terus banjir Jengka ni, muehehe*. Dekat pukul 11 tetamu tetamu *macam rumah terbuka pulak* pon balik. Kang balik lambat lambat takut pulak kan walaupun bawak due kereta. Dahlah kawasan rumah aku ni gelap sikit. Rumah diorang pulak keliling ade orang laki. Bahayalah kan.

And the people in the house continue to karok again. Memang terangkat bumbung rumah. Mesti orang sebelah ingat kitorang buat kenduri. Wahaha *mintak maaf semua*. Lepas tu since Mimi ngan Lin datang, so kitorang buatlah girls talk macam dedolu tu *ai sangat miss zaman lama lama and now mengingatkan dah tak lame lagi dah boleh same same, of course I got teary eyes*. And then my good friend told me she's in a relationship with somebody *and that somebody is the one I know cause I see him every week in class*. Aku dah boleh expect dah semua tu sebab dah jadi waktu sem lepas lagi. She's asking if I'm okay with it, tapi kalau aku cakap tak okey pon macamlah die nak dengar kan *that boy is the one I totally hate cause of his attitude is not so nice toward women, you know that playboy thing*. And that boy got another one that he likes *nampak tak kat situ*. Aku harap diorang okey je berdua tapi memang aku tak boleh nampak diorang same same depan mata aku. It's not because of a jealous feeling, it's more like something yang aku tak boleh describe. Mungkin sebab aku tahu perangai dia macam mana so I don't want that friend of mine getting hurt later *what a good friend I am weuhehu*.

Okeylah. Let's end this entry here. Hahaha. Still touching lagi *nangis bawah selimut*.

Wasalam

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi sudi baca entri ini. Weu Weu.